Dalmose Brande Forside

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Dalmose Brænde A/S

Huginsvej 12

4100 Ringsted

CVR-nr. 25 81 19 68

Mail: info@dalmosebraende.dk  vi vil typisk svare på mail inden for få timer på hverdage.

Telefon: 32 13 33 73  mandag til fredag fra 8 til 16.

Leveringsbetingelser

Alle opgivne priser på www.dalmosebraende.dk er inklusiv moms og levering i hele landet (kun brofaste øer). Undtaget er priser, hvor der valgt "Afhent" ved bestilling, her er priserne gældende ved afhentning på vort lager på Huginsvej 12, 4100 Ringsted.

Levering vil normalt foregå inden for ca. 5 hverdage fra ordremodtagelse.

Fortrydes bestilling inden levering, kan de bestilte varer omkostningsfrit afbestilles, eventuelle forudbetalinger vil blive tilbageført. Send en e-mail til info@dalmosebraende.dk med kundenr., navn, adresse, faktura/ordre nr. og reg./konto nr., hvortil pengene kan overføres til dig. Hvis varen er forsøgt leveret og levering ikke var muligt, eller modtagelse af varen blev nægtet, forbeholder Dalmose Brænde A/S sig ret til at opkræve gebyr for forgæves kørsel. Gebyret for forgæves kørsel er 500 kr. incl. moms

Ved betaling med kreditkort trækkes beløbet først, når varerne er klar til afsendelse.

Alle varer leveres af vognmand, der hovedsageligt leverer biobrændselsprodukter, og med erfarne chauffører, der har stor ekspertise i at håndtere denne type varer.

Levering af pallevarer

Vi leverer med lastbil med læssebagsmæk og elpalleløfter. Området vi læsser af på skal være kørefast grund (asfalt, fliser, brosten, støbt beton el. lign).

Lastbilen er 3,6 m. høj, 2,5 m. bred og 12 m. lang. Det betyder, at der skal være 4 meters frihøje og 3 meters bredde, der hvor lastbilen skal køre. Bemærk også om der er udhængende grene m.v. som kan gøre, at lastbilen ikke kan komme frem.

Ved snefald og glatføre skal der være ryddet og saltet, så vi kan køre til aflæsningssted og aflæsse pallen. Bemærk, at en elpalleløfter ikke kan køre i sne og på glat underlag.

Vi påtager ikke ansvar for eventuelle skader forvoldt af palleløfter eller lastvogn på asfalt, fliser, brosten, støbt beton eller lignende ved levering efter kundens anvisninger eller kundens ønske om placering af varen.

Bemærk, at det ved levering udelukkende er chaufføren som afgør, om og hvor det er forsvarligt at aflæsse varerne.

Levering med blæsebil

Levering med blæsebil sker med forvogn udstyret med 3 aksler. Der kræves 3,5 m højde og 3 m bredde. Der kræves kørefast vej til indblæsningssted og frihøjde til tip med bilen.

Blæsebilen medbringer 20 meter slange til indblæsning. Hvis ekstra slange skal medbringes, så skal dette medbringes i feltet for "notat om levering m.v. ved bestilling. Indblæsningsrør skal være anbragt 0,8-1,5 m over jorden.

Ved snefald og glatføre skal der være ryddet og saltet, så vi kan køre til aflæsningssted.

Bemærk, at det ved levering udelukkende er chaufførens som afgør, om og hvor det er forsvarligt at aflæsse varerne.

De angivne priser for levering med blæsebil er under forudsætning af at til- og frakobling kan ske på 10 minutter, samt, at aflæsningen sker med maksimum 5 min. pr leveret tons. Hvis kundens forhold ikke overholder disse forudsætninger, faktureres det ekstra tidsforbrug med 500 kr. pr. time inklusiv moms. Minimum fakturering for 0,5 time. Der faktureres ligeledes for brug af ekstra blæserør udover 20 meter.

Risiko for hændelig undergang eller forringelse

Når de bestilte varer er leveret hos dig overgår risikoen for undergang eller værdiforringelse til dig som køber. Ved bestilling på www.dalmosebraende.dk accepterer du, at www.dalmosebraende.dk har leveret varen, når den aflæsses på din anviste adresse. Det betyder, at du som køber, accepterer, at varen må leveres uden hensyn til vejrlig ved levering. Eksempelvis vil brænde som er fugtigt af nedbør efter leveringen derfor ikke anses som fejlbehæftet og står derfor for din risiko efter levering.

Reklamationsret

www.dalmosebraende.dk ønsker, at du som kunde er tilfreds, når du handler hos os. Hvis du mod forventning får leveret en vare som du berettiget ikke er tilfreds med, så retter vi selvfølgelig op på skaden – uden diskussion.

Når du handler på www.dalmosebraende.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet, få pengene tilbage eller få et afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

For at en reklamation er berettiget skal du reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bemærk. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Når du returnerer varen, bedes du også så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det kan du gøre ved at sende os en e-mail til info@dalmosebraende.dk. Du er også velkommen til at kontakte os på telefon 3213 3373, hvis du har en reklamation. For at kunne håndtere din reklamation har vi brug for følgende information: Kundenummer, Navn, Adresse, Faktura/ordre nr. og Reg./Konto nr.(så vi kan overføre penge til dig).

Fortrydelses- og returret

Hvis du fortryder din bestilling inden varerne er leveret, så kan de uden omkostninger afbestilles. Eventuelle forudbetalinger vil naturligvis blive tilbageført så hurtigt som muligt.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@dalmosebraende.dk med følgende information: Kundenummer, Navn, Adresse, Faktura/ordre nr. og Reg./Konto nr. (så vi kan overføre penge til dig). eller benytte standardfortrydelsesformularen.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den tilbage personligt. Nægter du at modtage varen skal du afholde udgifterne i forbindelse med fortrydelsen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene til din bankkonto. Vi har derfor behov for at du oplyser reg.nr og konto.nr.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Bemærk. Vi modtager ikke pakker sendt uden omdeling eller sendt pr. efterkrav.

Returadresse ved reklamation eller fortrydelse af køb

Når du ønsker at reklamere over et produkt eller ønsker at fortryde dit køb, så skal varen sendes til følgende adresse:

Dalmose Brænde A/S

Huginsvej 12

4100 Ringsted

Udsolgte varer/ Forsinkelse

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Priser og aftaler

Alle priser på www.dalmosebraende.dk angives i danske kroner (DKK) pr enhed inklusiv levering. Afhentningspriserne kan ses hvis der vælges "Afhent" ved bestilling af varen.

Priserne er dagspriser. Når du handler med www.dalmosebraende.dk indgås aftaler på dansk. Alle aftaler er underlagt dansk ret og eventuelle retstvister behandles ved Retten i Roskilde.

Betaling med kreditkort

Når du godkender ordren, bliver beløbet reserveret på din konto. Pengene trækkes først, når varen er leveret hos dig.

Ved betaling med kreditkort opkræves der ikke gebyr for betaling med Dankort. Ved betaling med andre kreditkort opkræves gebyr:

Gebyrerne for de enkelte korttyper er:

-Dankort: Gratis

-Dansk udstedte MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, American Express: 1,5 pct. af transaktionsbeløbet

-Udenlandsk udstedte MasterCard, Maestro og Visa/Electron: 2,95% af transaktionsbeløbet. Dog min kr. 1,95 pr. transaktion.

-Udenlandsk JCB: 3,75% af transaktionsbeløbet. Dog min kr. 1,95 pr transaktion.

Ved bankoverførsel afsendes varerne først, når pengene er registreret som indbetalt. Vi gemmer ordren i 3 uger, hvorefter den automatisk slettes. Husk at opgive ordre nr. som reference ved betaling. Indbetaling i DKK sker til reg./konto nr. 2186 / 0713251240 (konto i Nordea).

Bemærk også, at betaling via bankoverførsel ikke omfattet af indsigelsesordningen, se eventuelt mere under "Kundecenter" i menuen.

Registrering af personlige informationer

Når du handler på vores hjemmeside eller via telefonen, skal du opgive personlige oplysninger for, at vi kan servicere dig bedst muligt. Det gælder oplysninger om: Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mailadresse. De oplysninger bruger vi for at kunne levere dine varer til dig.

Når der indsamles personoplysninger hos Dalmose Brænde A/S via vores hjemmeside eller via telefonen sikrer vi, at det altid sker med din accept. Du er således informeret om præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor www.dalmosebraende.dk behøver de registrerede oplysninger om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret og vi overfører ikke kundeoplysninger i krypteret form. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Registrerede personoplysninger opbevares hos www.dalmosebraende.dk i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Kundeoplysninger afgivet til www.dalmosebraende.dk videregives eller videresælges ikke til tredjemand.

Hvis du som kunde har fået registreret oplysninger hos www.dalmosebrande.dk i forbindelse med, at du har handlet med os, så har du altid mulighed for at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til at se de oplysninger vi har registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven. Henvendelse i forbindelse med persondata registreringer rettes til www.dalmosebraende.dk. Den dataansvarlige er Christian Meldgaard.

Brug cookies og logstatistik

www.dalmosebraende.dk benytter logstatistik til at indsamle data, om hvor mange besøgende, der er på hjemmesiden, og om hvordan du som kunde bruger vores hjemmeside. Denne statistik vi opsamler bruges til at optimere din købsoplevelse, hjemmesidens brugervenlighed og funktionalitet.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte:

Dalmose Brænde A/S

Huginsvej 12

4100 Ringsted

CVR-nr. 25 81 19 68

Enten via mail: info@dalmosebraende.dk eller på telefon: 32 31 33 73.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23. juli 2017

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

Til:

Dalmose Brænde A/S

Huginsvej 12

4100 Ringsted

E-mail: info@dalmosebraende.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)